Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

Sorg och sjukdom!

Av 05-29 - 7 augusti 2014 21:34


Sorgen tär på mig, på min kropp och min själ, jag är en skugga av mitt forna jag. Det går inte en minut utan att jag tänker på min son, jag t.o.m drömmer om honom trots att jag är tvungen att ta sömntabletter för att lyckas få någon sömn alls.

Jag belv sjuk av traumat, fick en sjukdom som heter Graves, en autoimmun sjukdom som går ner på cellnivå och gör så att kroppen attackerar sig själv . Stress är ett gift för oss med Graves, vi behöver lugn och ro och våra kroppar blir trötta av att bara gå en kort bit eller t.o.m böja sig ner för att ta upp något från golvet.


Helt slut är jag och så tvingas jag äta cellgifter som ska stänga av överproduktionen av sköldkörtelhormon.

Graves och sorg går INTE ihop, det kan jag ärligt säga. Graves och att bli upprörd, ledsen eller arg är en väldigt dålig kombination. Mitt blodtryck åker berg-och-dalbana, jag som alltid haft ett lågt/bra och stabilt blodtryck, helt plötsligt blir jag flåsig av att bara plocka ur en diskmaskin.


Har kommit in i en svacka där jag är rädd varje gång jag går till Christofers grav, jag är så rädd att någon ska ha varit där och skändat eller tagit saker, det skulle knäcka mig totalt. Och jag har dåligt samvete för att jag inte orkar gå dit varje dag, jag VILL ju vara där och pyssla om men det är också mentalt dränerande att se min sons namn och dödsdatum. Som en mardröm. Jag vill bara vakna. Jag vill bara att allt ska vara som vanligt.


Snälla Christofer, det räcker nu, nu har du varit borta tillräckligt länge.

 

Din "pappa" Swempa en stund innan alla blommor sattes på plats och hela kyrkan fylldes av människor. En bild som jag ofta tittar på, människor har inte förstått att min man sörjer lika hårt som jag. Han var Christofers pappa i 20 år. Det var han som åkte med till alla akuter, det var han som var ute med mig och letade efter Christofer, det var han som tog alla duster, det var han som fanns där. Tillsammans med mig.


Vi saknar dig Christofer, våra hjärtan är för alltid krossade.


"Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla 
Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla. 

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå 
Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå.

Lika ändlöst som strandens vågor är hennes smärta 
Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig 
i sitt hjärta. 

Hon bär ett leende, ett leende som hon tror hon döljer 
Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer. 

Min mamma försöker att hantera döden 
för att hålla mig kvar 
Men alla som känner henne vet att det är 
den enda möjlighet hon har. 

När jag vakar över min starka mamma
genom Himlens öppna dörr 
försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu 
så som hon gjorde förr. 

Men jag vet att det inte hjälper, 
eller lättar bördorna hon bär, 
Har du möjlighet, gör ett besök 
och visa att du håller henne kär. 

Vad hon än säger, hur hon än mår 
Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår. "






 
 
Eva Larsson

Eva Larsson

7 augusti 2014 22:21

Fint du skriver. Jag bloggar också om min son, såg att du kommenterat på VSFB. Tack för att du läser min blogg. Kämpa på, vi måste klara det här. Våra söner vill inte se oss falla sönder och samman. Kram

http://www.nattstad.se/EvaEn%C3%84nglamamma

05-29

7 augusti 2014 22:29

Tack Eva, jag följer din blogg också och det är så sorgligt med din son. Vi kämpar, det är tur att vi har varandra inne på VSFB-sidan. Kram!

 
Ingen bild

Leea

7 augusti 2014 22:38

Kram! ♡

05-29

7 augusti 2014 23:19

Kram Leea

 
Ingen bild

madeline

7 augusti 2014 23:41

Va fint du skriver. Intressant att läsa din blogg. Beklagar verkligen din sorg till din son. Styrke kram till dig♥♥♥

05-29

9 augusti 2014 02:06

Tack snälla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 05-29 - 10 november 2015 19:36

  Gode Gud, hjälp mig att andas, att hålla min kropp upprätt,att få mitt hjärta att fortsätta att slå.......     I morgon klockan 05:29 slutade ditt hjärta att slå Christofer, då slutade du att leva , och jag kan inte fatta att det gått så lå...

Av 05-29 - 12 mars 2015 20:36

    Ibland vill jag bara springa tills benen inte bär mig, skrika tills rösten tar slut och lungorna tömts på syre, gråta tills det inte kommer några mer tårar, slå på något tills mina händer blöder. Men det är ingen idé att göra allt detta, du k...

Av 05-29 - 27 januari 2015 21:02

Jag har skrivit och suddat, skrivit och suddat och känner att jag egentligen bara vill skrika ut min sorg. Skrika högt och inte sluta förens jag känner mig helt tom. Många är så snälla mot mig, framför allt på Facebook, dom skriver stöttande ord o...

Av 05-29 - 27 december 2014 23:02

    Känner mig så trasig, vill bara att allt ska vara över och förbi, att allt ska bli som vanligt igen. Men det blir det så klart inte. Ingenting kommer någonsin bli som vanligt igen. Du är död och jag "dog" också den dagen. Jag slutade leva...

Av 05-29 - 10 november 2014 20:40



          Hur ska jag börja detta brev till dig, min älskade son ? Vad skriver man när livet har stått på paus men ändå varit turbulent ? Vad skriver man när man varje sekund lever i en mardröm ?  Du vet ju, för du är med mig i varje andet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards