Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Skuld!!

Av 05-29 - 1 augusti 2014 23:06



Du är borta, borta för alltid, och jag håller på att kvävas av sorg,förtvivlan och hat. Jag hatar vissa människor så hårt att jag får ont i kroppen för jag måste hålla igen mitt hat och förakt.

I dag hände det som fick bägaren att rinna över, jag fick ett så iskallt svar från din förra flickvän, ett mail som genomsyrades av total empatilöshet och ansvar att jag häpnade.


Jag hade länge försökt få tag i henne via mail på Facebook, bönat och bett henne att svara på lite frågor samt berätta om din sista dag-kväll-natt. Jag visste ju lite, polisrapporten har jag ju och en d-e-t-a-l-j-e-r-a-d obtuktionsrapport, och din s.k förra flickvän var ju hemma hos oss på em-kvällen samm dag som du dog.

I tårar satt hon och berättade hur hon hade ställt klockan på varje timma för att se om du fortfarande var vid liv, hon berättade att du hade frågat om hon älskade dig och hon hade svarat Ja, jag älskar dig.


Med sig hade hon dina nycklar till lägenheten, din plånbok och din mobiltelefon.

Hon satt i vår soffa och grät tillsammans med sin mamma, det var så SYND om henne. Jävla krolkodiltårar, har jag fattat idag!

Hon bedyrade att hon inte höll på med droger, ohhh nej.....hon hade slutat sedan länge med det och drack bara lite alkohol IBLAND nu mer. Jävigt underligt svar med tanke på att bara några månader senare så hade jag och Swempa ett väldigt långt samtal med hennes mamma och pappa som var så oroliga över sin dotters drogmissbruk!

Jag har mail som visar att hon ljög oss rakt upp i ansiktet där hon satt och grinade och bedyrade sin oskuld i allt som hänt. Missförstå mig inte nu, självklart hade min son ett eget ansvar också, men att inte larma 112 när någon ligger och krampar i många,många timmar, är VIDRIGT!!!!


När sedan obdutions/polis-rapporten kom så visade det sig att du, min son, fått legat i mellan 8-10 timmar med kramper. Din s.k flickvän och en äcklig jävla granne ( som ingår i metadonprogrammet, men som sålde metadon till dig och din flickvän) hade släpat in dig i duschen i benen så att dina axlar var fulla av blåmärken, stoppat fingrarna i din hals så att gommen och halsen hade rivsår. Dom hade försökt få dig att kräkas ( kräket hade åkt upp och ner i dina lungor så att du drabbades av en akut lunginflammation, och din ena lunga var tre ggr så stor en den andra) och sedan hade dom släpat tillbaka dig till din säng.


Din granne hade sagt att "det är ingen fara"och lämnat dig, och din s.k flickvän hade alltså satt klockan för att ha "koll på dig". Allt detta "glömde" din flickvän att berätta för oss, det fick vi veta via polisrapporten, men i den står det också att R ( flickvännen) glömt vilken granne det var.

När vi då tryckte på så fck vi veta att det var granne som bodde vägg-i-vägg med dig, och när vi då bad R att berätta detta för polisen så fick vi till svar att hon inte ville "gola" på grannen.

Inte gola på grannen???? Men det gick bra att skita i dig, min son ? Svaret får mig att känna sånt HAT!!


Sista gången hon kollade till dig så hade du rosslat och varit blå om läpparna, och DÅ hade hon ringt 112. Ett samtal som hon ringde från din mobil, ett samtal som varade i över 9 minuter och där hon uppmanades att göra HLR.

Hur är en männika funtad som inte hjälper en krampande människa som det till och med kommer fradga ur munnen på? Hurär en männsika funtad som inte berättar för polisen vem grannen var som hjälpte till ? Hur är en människa funtad som kan gå och lägga sig och ställa klockan för att "kolla" en människa som redan under kvällen börjar krampa ?

Hur är en människa funtad som först 10 timmar senare larmar 112 ???

Svar: Det ÄR ingen människa. Det är ett SVIN!


Sanningen kommer alltid fram, jag längtar tills den dagen.


Vi älskar dig, och en dag ska du få upprättelse  <3 !

   

Besöker dig ofta,ofta. Saknaden river i min kropp!


 
 
Ingen bild

Rachel Viertotak

3 augusti 2014 05:59

"jag har hört om en stad ovan molnen" Jag lider med dej/Kram

05-29

3 augusti 2014 15:48

Tack, snälla!

 
Ingen bild

Alexandra Wolde

3 augusti 2014 07:16

Hej jag tänker inte säga att jag vet vad du går igenom men min bror dog för fyra år sedan han blev lämnad av en tjej i hennes lägenhet på ett rum och när hon kom tillbaka var han nästan död men då ringde hon sin mamma. Jag förstår ditt hat men din son hade nog inte velat de här han hade nog hellre velat att du fokusera på det fina och känner glädje istället för hat. Kramar till dig vi är många fler du är inte ensam !

05-29

3 augusti 2014 15:47

Jag lever inte med hatet hela tiden i min kropp, men del blommar upp ibland så klart. Jag skulle vilja att de vuxna personer som var med min son och såg honom krampa i 8-10 timmar,skulle ställas till svars för att dom inte ringde 112

 
Ingen bild

lisen

3 augusti 2014 15:00

Jag lider med dig, det du beskriver var min skräck under flera år, hoppas att du någon gång kommer att få dom svararen du behöver för att orka gå vidare. Att leva med hat tär på en inombords.Jag har den o ibland känns det som om den äter upp mig,Sköt om dig KRAM

05-29

3 augusti 2014 15:46

Tack. Jag måste ju få påpeka att jag inte går med ett hat i kroppen hela dagarna långa, jag har två barn till som jag ska vara en fungerande mamma för,och är i min natur inte en "hatisk" person. Så hatet kommer ibland och blandas med sorg,ledsenhet och förtvivlan.
Kram!

 
Ingen bild

Aurora

3 augusti 2014 18:05

Usch vad hemskt, vilken idiot tjejen va. Lider med dig, fin han va. Förstår dig att ibland så har du olika känslor inom dig. Det var fint skrivit under hans bild. Kram

05-29

3 augusti 2014 19:16

Tack. Ja han är väldigt,väldigt fin ( jag klarar inte att skriva "var" så det får bli "är")jag är extremt stolt över min son !

 
Ingen bild

Anki

3 augusti 2014 18:25

Jag vet vad du går igenom. Förlorade också min son för 1,6 år sedan. Han dog inte av en överdos men av sviterna av ett missbruk. Han tog sitt liv efter att ha varit drogfri i två månader. Han orkade inte leva mer. Mest klandrar jag mig själv för att jag inte kunde hjälpa honom. Saker jag borde gjort. Jag såg hur deprimerad han var. Men förstod ändå inte. Jag kan också känna hat av många olika anledningar så jag förstår verkligen din känsla. Och mot flera olika personer. Det äter upp en ibland. Inga dagar är bra dagar efter att han dog men vissa är bättre än andra. Ibland vill jag gå samma väg men vet inte vad som skulle bli bättre. Samtidigt är jag glad o trevlig utåt. Spelar ett spel. Om jag inte är det bryter jag ihop. Trodde tiden skulle göra det lättare att leva med det men än så länge är det inte så. Han var mitt allt, trots hans missbruk älskade jag honom så mycket. Ja inget direkt tips. Men jag vet hur det känns att förlora sitt barn. I slutänden vann drogerna ändå.
Kramar i massor till dig.

05-29

3 augusti 2014 19:15

Åhh Anki, så himla sorgligt med din son. Ja du förstår mig nog mer än de allra flesta, och jag förstår dig och dina tankar. Jag tänker så ibland också.
Många,många kramar till dig!

 
Ingen bild

Kicki

3 augusti 2014 19:42

Hej. Vill härmed sända styrka, kärlek å hopp att orka gå vidare. Jag är helt övertygad om att R får sitt straff till slut på ett eller annat sätt då jag tror på karma. Jag förstår din sorg, ditt hat å din förtvivlan. Jag har själv förlorat måååånga nära kära vänner i missbruket. Senast bara för ett år sen knappt. Han va bara 23 å hade varit drogfri 4 år men tog ett återfall som han inte klarade av! Hans s.k vänner lämnade honom oxå när han sov å när de kom tbx va han död!!!! Jag har själv left ett liv som narkoman men jag lyckades ta mig ur från skiten 3/4 2006 å det har gått bra sedan dess. Vilket jag såklart är oerhört tacksam för. Dagens droger gör mig mörkrädd. Hoppas av hela mitt hjärta att din son och du får den upprättelse ni så väl förtjänar! Ogillar skarpt det R Gjorde såklart,tro inget annat. Men hon va säkert fullpetad med droger hon med å kunde inte bättre eftersom hon helt tappat sitt förstånd å förmågan att tänka klart! All min kärlek å hopp till dig å dina barn. Keep up the good work som vi brukar säga inom gemenskapen av anonyma narkomaner ( NA) Vila i frid Kära krippa ♡

05-29

3 augusti 2014 20:43

Tack snälla Kicki. Jag beklagar dina sorger och jag är också väldigt glad över att du tog dig ur skiten. Fantastiskt !

 
Ingen bild

Kicki

3 augusti 2014 21:44

Tack det värmde :-D Kraaam

 
Ingen bild

Carina

4 augusti 2014 19:21

Styrkekramar till dig i din stora sorg<3

05-29

4 augusti 2014 23:12

Tack Carina !

 
Ingen bild

Nina

4 augusti 2014 21:28

Tårarna forsar när jag läser detta.
Som medberoende känner jag ilskan med dig och som beroende kan jag bara hoppas att R får hjälp med sitt missbruk och att även hon finner frid.

Stora styrkekramar till dig!<3

05-29

4 augusti 2014 23:11

Tack Nina.

 
Magnus C

Magnus C

6 augusti 2014 13:32

Hej!
Först och främst beklagar jag verkligen din förlust. Det är smärtsamt att läsa din blogg och ta del av din sorg och Christofers öde. Men jag tror att det är en bra väg för att både bearbeta det du gått och går igenom, och samtidigt kanske också påverka samhället till en förändring kring problemområdet. Jag använde delvis samma metod i min resa bort från missbruket, kompletterat med en hel del behandlingar. Den bloggen är borta nu och i stället försöker jag problematisera hela problemområdet och påtala bristerna som finns.

Nåväl, jag vill kommentera en sak i den text som kanske kommer göra dig förbannad (men det är inte mitt syfte, så jag ber dig att tänka ett par gånger på vad jag skriver). Det handlar om R och hennes agerande, när man läser om det är det inte svårt att känna din ilska, och kanske hade din son överlevt om hon agerat annorlunda, (eller om Sverige som en del andra länder hade haft utdelning av motgiftet Naloxon), åtminstone hade han haft en stor chans. Samtidigt kanske hennes omdöme var påverkat av droger vilket försvårar att fatta rätt beslut (har inte fattat om det var så den kvällen, men det står att grannen sålt metadon till båda), och förmodligen var hon påverkad av den kultur som finns inom "missbruksvärlden" (t ex det där med att inte gola, det är oerhört svårt att bryta mot de regler som finns i den värld man lever i). Och förmodligen var hon och grannen väldigt oroliga för att när man ringer 112 för att få ambulans vid en överdos så kommer det alltid med en polisbil. Och har man tagit droger (eller än värre om man har sålt drogerna som orsakat överdosen) vill man ju inte ha med polisen att göra, det är orsaken till att jag vill ändra så att bara ambulans ska rycka ut så länge ingen avlidit och en av anledningarna till att jag inte vill att personligt drogintag ska vara kriminellt. Det är allt för många berättelser om överdoser som innehåller berättelser om sen 112-larmning, bara för att våra lagar ser ut som de gör.

http://www.magnuscallmyr.se

05-29

6 augusti 2014 20:58

Jag blir inte arg för det du skriver, inte alls. Det ligger naturligtvis mycket i det du säger, men enligt "flickvännen" så var hon inte påverkad av droger alls. Till mig har hon namngivit grannen, men till polisen säger hon att hon "glömt" vilken granne det var.
Uselt och fegt, hon hade kunnat ringa 112 och stuckit därifrån om hon var så "rädd", och faktum är ju att hon ringde 112......10 timmar senare. För sent......
Det finns mycket att skriva om detta, och jag kanske gör det senare, just nu vill jag bara att hon ska fatta vad hon var delaktig i och "stå för det" inför mig, min man och Christofers syskon. Det är egentligen det enda jag vill, att hon ska ha vettet att säga: Jag gjorde inget för att hjälpa Krippa, och det var fel! För det är ju faktiskt inte ett brott att inte hjälpa en människa i nöd, finns ingen lag på att man måste göra det. Men MORALISKT är det förkastligt och vidrigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 05-29 - 10 november 2015 19:36

  Gode Gud, hjälp mig att andas, att hålla min kropp upprätt,att få mitt hjärta att fortsätta att slå.......     I morgon klockan 05:29 slutade ditt hjärta att slå Christofer, då slutade du att leva , och jag kan inte fatta att det gått så lå...

Av 05-29 - 12 mars 2015 20:36

    Ibland vill jag bara springa tills benen inte bär mig, skrika tills rösten tar slut och lungorna tömts på syre, gråta tills det inte kommer några mer tårar, slå på något tills mina händer blöder. Men det är ingen idé att göra allt detta, du k...

Av 05-29 - 27 januari 2015 21:02

Jag har skrivit och suddat, skrivit och suddat och känner att jag egentligen bara vill skrika ut min sorg. Skrika högt och inte sluta förens jag känner mig helt tom. Många är så snälla mot mig, framför allt på Facebook, dom skriver stöttande ord o...

Av 05-29 - 27 december 2014 23:02

    Känner mig så trasig, vill bara att allt ska vara över och förbi, att allt ska bli som vanligt igen. Men det blir det så klart inte. Ingenting kommer någonsin bli som vanligt igen. Du är död och jag "dog" också den dagen. Jag slutade leva...

Av 05-29 - 10 november 2014 20:40



          Hur ska jag börja detta brev till dig, min älskade son ? Vad skriver man när livet har stått på paus men ändå varit turbulent ? Vad skriver man när man varje sekund lever i en mardröm ?  Du vet ju, för du är med mig i varje andet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards